W Cities: Skylines 2 pogoda wpłynie na ekonomię

Po mapach studio Colossal Order omówiło kolejny element swojej nowej gry. Tym razem poznaliśmy szczegóły dotyczące klimatu i pór roku w Cities: Skylines 2.

Kiedy ostatnio zespół Colossal Order omawiał mapy, wspomniano, że każda z nich będzie różnić się od pozostałych wieloma cechami. Jedną z nich jest właśnie klimat, który wpłynie na przebieg każdej z czterech pór roku.

Każdy cykl dobowy w Cities: Skylines 2 będzie równoznaczny z upływem jednego miesiąca w grze. Pory roku będą zmieniać się mniej więcej co trzy cykle, ale będzie to uzależnione od mapy, na której gramy.

Domyślnie jeden dzień będzie odpowiadać godzinie w czasie rzeczywistym, ale gra uwzględni trzy poziomy szybkości rozgrywki.

Zasadniczo w CS 2 pojawią się trzy kategorie klimatów: umiarkowane, kontynentalne i polarne. Mapy z tym pierwszym będą miały cztery wyraźne pory roku, podczas gdy w lokacjach z klimatem kontynentalnym mają występować spore wahania temperatury. Natomiast w regionach polarnych spodziewajcie się długiej zimy i krótkiego, chłodnego lata.

Niemniej konkretne warunki pogodowe będą ściśle uzależnione od samej mapy. Te zresztą oparto na rzeczywistych lokacjach, na przykład na Szanghaju (Rzeczna delta) lub fińskiej Savonlinnie (Lakeland).

Tak jak wspomniano w poprzednich dziennikach deweloperskich, klimat nie będzie tylko elementem wizualnym. Pogoda wpłynie na wiele aspektów funkcjonowania miasta – od zużycia prądu przez działanie usług aż po najczęściej uczęszczane miejsca oraz ścieżki obierane przez mieszkańców. Dla przykładu: w trakcie deszczu mało kto wybierze się do parku, za to restauracje itp. będą oblegane.

Jednakże nic nie przypomni graczom o znaczeniu pogody bardziej niż kataklizmy naturalne. Chyba że zdecydujemy się je wyłączyć, by rozgrywka była mniej losowa.

Skala tych wydarzeń będzie wahała się od gwałtownych, uszkadzających budynki burz śnieżnych przez pożary lasów – potencjalnie katastrofalne w skutkach dla sąsiadujących budynków – aż po niszczące huragany.

Gra pozwoli przygotować rozmaite środki zaradcze, ale – rzecz jasna – umożliwią one jedynie zmniejszenie szkód, a nie zapobiegnięcie kataklizmom.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine


Klemens
2023-08-07 19:17:56